Monday, November 30, 2009

Aku Budak baru belajo...



Disebabkan aku tak tau nak wat per kat opis...so aku update lar gambo2 yg maner kebetulan ader lam pendrive ni...2 pon curik2 pki pc org...hehe. Ni kak zaida, roomate aku masa kat INTURA,Sg petani..first day aku lapor diri 29 Oktober 2009, kira aku start jadik PTD lar.Aku pg kursus pengenalan PTD 5 hari kat sana...cam separuh mati kitaorg dibuatnyer...so kepada saper2 yg agak2 berminat untuk jadik PTD, my advice make sure u are physically and mentally prepared...



Ni lak gambo team aku mase kursus tu...macam2 lar kitaorg kena wat, haru biru dibuatnyer...termasuk lar lutut aku bengkak sampi biru2..adoiii sakit woo. terhenjut2 pki kasut pg LDK, nak wat cner...COBAAN...
tapi wutever team aku mmg best



Ni plak gambo Kat KDN (kementerian Dalam Negeri)...kat kompleks D putrajaya.. 3 mggu jugak lar aku dan 40 org lagi kengkawan bertapa kat sini. pas dgr taklimat g library...tu jela keje ktorg, aku sampi dah hafal buku aper ader kat library tu.naseb lar labu...



Ni time kitorg kena wat english test kat INTAN PJ, dapat l;ar merasa nek bas kementerian, hehe cam budak sekolah pon ader...ni msg2 tgh tggu turn tuk oral test...haaaa, kan aku dah cakap cam budak sekolah, cam nak amek muet.




lastly...aku dapat penempatan, kat penjara kajang..well, aku terima seadanya..ni lar bilik aku tp nt akan dibuat partition coz PTD M41 ader 2 org lam bhgn kewangan.saper2 yg kenal aku mesti gelak besar, aku ni haram tak tau aper sal kewangan tp nak wat cner, terima jela...anggap lar aku blajo bende baru.

so conclusionnyer...aku budak baru blajo

15 comments:

  1. tudia.. penerangan yang panjang & lebar dari cik penjara kita :p

    ReplyDelete
  2. wuuuhuuu.
    best nye pengalamn die..
    jeles sungguh..

    ahhaaa...dpt bilik yg steady je kn..
    chaiyok!!

    ReplyDelete
  3. best2. office yg sgt best.. pas nie.. ley kita gi penjara melawat zara. hehehe

    ReplyDelete
  4. hadoi....saya dah stat fenin2...xtau nak wat keje..HELP2...

    ReplyDelete
  5. apsal penin2 ni? hihihihi....

    ReplyDelete
  6. aduhai en trail.. kan zara kate:-

    Ciara Hermy said...

    hadoi....saya dah stat fenin2...xtau nak wat keje..HELP2...
    December 2, 2009 12:16 PM

    SBB TU SUH CARI PANADOL ACTIV FAST!!! MMG TAK LA ACTIV 5.. ITU APE!!!!!!!!
    hAIYAAAAAAAAA...~~~~!!!!

    ReplyDelete
  7. aiyoh... x bleh ka me nak sengal2 d page mis zara?

    ReplyDelete
  8. haha...kesengalan melanda...
    yea la... page ni kan kamu yg punyeee...
    ampun!!!

    ReplyDelete
  9. apakah? ni page zara laa.. not mine...

    ReplyDelete
  10. NI APE YE ??

    # TraiL "blog zara blog mr.trail gak;)"

    Details
    07.12.2009 01:02
    #


    dkt chat box tu ape??? ahahaaa... bkn mr trail yg tulis tu ke.. hahahaa...
    lawak la...

    ReplyDelete
  11. heheeh... mana ada.. tu tulis masa separuh sedar kot?

    ReplyDelete
  12. hehe...gaduh ler korang, saya tidak terlibat dalam ini cerita...

    ReplyDelete
  13. terlibat maaa.. sebagai pemilik blog

    ReplyDelete

Daisypath

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers