Friday, January 15, 2010

Syukur Pada-Mu Ya Allah....

Hari ni aku sedar betapa bertuahnye aku...Alhamdulillah, syukur pada DIA yang menyayangiku, memberi aku rezeki yang aku sendiri tak terduga. walau kadang2 aku terasa amat berat atau takut untuk menerima tapi setiap kali KAU tunjukkan aku jalan...dan Ya Allah, untuk kali ini juga aku pohon pada-Mu...bimbing lah aku untuk membuat keputusan yang terbaik, berilah aku petunjuk supaya aku boleh memilih jalan yang betul...

Aku sedar Ya Allah, betapa kecilnya aku...Kadang2 aku lupa Pada-Mu, tapi kau tak pernah melupakan aku. Ampunilah aku...betapa aku tidak tahu bersyukur atas apa yg telah kau berikan...Dalam masa 3 bulan, terlalu banyak benda yang berubah...memberanikan diri mencuba sesuatu yang aku sendiri tidak pasti, menjadi PTD...peluang yang bukan senang dan bukan semua orang dapat...dan aku sedar aku adalah insan2 yg terpilih..banyak yang berubah, aku berubah menjadi seorang yang memikul tanggungjawab yang terlalu besar...berubah untuk memahami dan cuba untuk menyesuaikan diri...aku belajar untuk mencintai kerjaku, belajar untuk menerima dengan redha...

dan hari ini...aku diberi pilihan, samada untuk kekal dengan kerjaku sekarang atau terima biasiswa untuk sambung belajar...sesuatu yang pernah aku hajatkan dulu...yang aku terlalu idam-idamkan, dan hari ini doaku dikabulkan. peluang yang hanya datang sekali dalam hidup. betapa bertuahnya aku....

Ya Allah...tunjukkan aku jalan yang terbaik...aku tidak mampu membuat pilihan tanpa bantuanMu..

2 comments:

  1. Raihan: honestly, akak xtau nak decide..BUT akak pcaye apa yg baik dari pandangan mak ayah,baik lar untuk akak..klo akak bejaya dapat tempat kat uitm..i think i'm goin for master..doa2 lar i've made the right decision

    ReplyDelete

Daisypath

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers