Sunday, February 26, 2012

welcome to the new life....

aku kini bergelar pensyarah...walaupon lom dapat offer letter and ada status SEMENTARA kat belakang tuh....tp xpela janji dah lapor diri, hehehehe. mggu depan start mengajar, sgt berdebar and takot kot...tapi tula cabaran, doa-doa lar aku dapat jadik seorg pendidik yg berjaya....kejar impian2 ku...org kata baby steps, so lam wishing list aku tuh dah boleh tick kat mba, next target nak dapatkan baby plak....insyallah.

well, byk dugaan and cabaran yg kena tempuh before sampai sini...sal rumah, sal duit, pasal macam2 lar...kdg2 bila pikir penatnyer tp dats life.....gasak jela, insyaallah rezeki tu akan dtg slow2...and ada jalan penyelesaian utk setiap perkara. paling wat aku terharu, my mother yg tak bekerja tu haaa sanggup bg pinjam duit sbb tau anak die ni mmg sengkek tahap gaban dah skunk...tq mom, time kasih jugak ayah...selalu doakan aku, sampai lar aku btol2 jadik pendidik macam yg die nak. kata ayah...klo jadik pendidik...kita dapat 2 ganjaran, dunia dan akhirat....kita akan dapat pahala selagi mana ilmu yg kita sampaikan tersebar dari generasi ke generasi wlopun masa tu kita dah meninggal....

at least ada lar jugak saham pahala aku nt...yg penting kena ikhlas mendidik...betulkan niat masa keluar melangkah pg keje...insyallah...semoga selamat sume.



me lavida 

1 comment:

  1. ooo...ni pic ori mek upenye.bru tgk. ingt da stat ngajo...huhu...gud luck!

    ReplyDelete

Daisypath

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers